做夠五十年 營地街碟仔糕過年後榮休

056 消失的味道 紙本月刊

文:論盡採訪組

網址:https://aamacau.com/?p=43567

時間:2017年11月26日 15:15

位於營地大街的明記「碟仔糕」營業近五十載,將於農曆年底榮休,一眾街坊大嘆不捨。1967年開業,即「一二.三事件」後一年,與香港六七暴動、TVB開台同年。「全都有紀錄。我三十五歲做到今年八十五歲,所以我的心態是要做足五十年。」天鴿風災,店內水浸,雪櫃都壞了,距離「五十年」雖然只剩下幾個月,鄺伯仍堅持要買新雪櫃繼續營業,誓要做夠「五十年」。「我做人就係咁,唔可以放棄嘅!」

自創碟仔糕 歡迎競爭 不喜量產

「用雪糕材料做,唔會溶,三十幾度熱天都唔會溶,但入口就溶了。」直到今日,鄺伯說起自己研創的點心仍滿臉自豪。本身會做雪糕,開業後店內好一段時間亦有賣雪糕,及後鄺伯自創出口感爽滑的「碟仔糕」。點心大受歡迎,自然有不少同類商品在市面出現,但鄺伯無懼競爭。「我仲開心,多人抄我仲開心,因為有得比對。等於你去跑步,一個人跑步沒意思,多人跑步才有意思,才有比較。越多人學我,我仲開心。唔會影響你的,相反,仲賣多啲。好多人唔明白呢個道理。人多跑步,起勁啲。」

明記老闆鄺伯

說起當年開店,鄺伯坦言因為勝在不用請伙記,靠自己已可做得到。「五十年都冇請過伙記。兩個做。」又指,今時今日超市、便利店到處皆是,士多式微,自己就因品牌才可堅持至今。多年來,不少人曾接觸鄺伯,希望將「碟仔糕」「搞大嚟做」,但鄺伯都婉拒。「點解人手做嗰件嘢好食過機械式?點解啲人鐘意竹昇麵,唔係機製麵?機器操作係沒變動,人有感覺嘅變動,你睇佢坐住支竹,佢有感覺,感覺個麵粉嘅韌度,機器有冇感覺?做呢啲都一樣。機器代替唔到。得,做出嚟效果唔係一樣。好多人唔明白。覺得機器,大批做嘛,咁收得。但咁就冇呢個效果咁靚,走曬樣架喇喎。」但會賺更多?「呢啲人手操作嘅嘢,係唔到你貪心。如果靠人手操作,你貪心,做嗰件嘢係有失水準。」

「呢樣嘢係我自己創,由頭帶到尾都係我做,可以講句冇變樣。有啲人由細食到大,做到變媽媽帶下一代嚟,一直都係一樣。由自己研究做出嚟,到今時今日都係我經手,冇轉過手,五十年不變。」

年紀漸長 榮休享福

每日早上七時起身煮糕,「天冷就慘啲,不過天冷冇咁辛苦,煮嗰時冇咁熱。天熱好辛苦,企埋爐頭差成八九度。」每款每日限定三百件,售完即止。「後生嗰時做四百五十件,而家少咗了,因為抽起個罉嗰時要用力,嗰道力度唔係講玩。」年紀漸大,鄺伯表示自己身體已大不如前,去年更試過入院留醫。「個仔見我血壓高,又做到咁大年紀,就(勸我)唔好喇,但我(當時)心願未達到,我要做夠五十年。」

他坦言,擔心退休會悶,但也希望休息。「我退休就八十六了。人生有幾多個十年?做咗幾多個十年,享受有冇幾個十年?十年後,九十五了,冇幾多個十年了,有一個十年都超額了。」不少街坊得知明記將退休都大嘆不捨。「佢做咗好多年喇……我揹緊書包已經喺度食。我而家六十了。」有人問:兒子不接手嗎?鄺伯坦言廚房工作辛苦。「佢有佢嘅工作……佢讀咁多書,呢啲手作嘢,讀咁多書係做電腦嘅,做呢啲手作嘢?對住個爐好熱㗎……好辛苦㗎。」

有甚麼想跟客人說的嗎?「好唔捨得。因為有咁長時間,有感情。啲客仔咁支持,而且咁欣賞,支持咁耐,嗰個感情好深厚,下一代都鐘意食。」

訂閱每月紙本

天鴿風災後,店內亦受水浸影響。鄺伯買了新雪櫃重新營業,堅持做夠五十年。