憂危及中華白海豚 市民、團體發聯署反對建「生態島」譚偉文:生態島選址非白海豚主要活動地方

即時報道

文:論盡採訪組

網址:https://aamacau.com/?p=108112

時間:2024年01月27日 19:19

環保局局長譚偉文今日受訪。

特區政府擬建一個「生態島」以傾倒建築廢料,日前有市民及環保團體發起聯署,反對「生態島」項目,認為該項目對海洋水質造成污染,更危及周邊水域中華白海豚生態。環保局局長譚偉文今(27)日表示,當局經考慮相關條件限制後決定「生態島」選址為位於黑沙與竹灣之間龍爪角對出約一公里海面,此處非中華白海豚經常出沒、主要活動的地方。

他又強調,城市可持續發展,建築業必不可少,而現時處理建築廢料的堆填區已近飽和,當局必須解決建築廢料。在多方考慮下,當局決定以經篩選過且符合國家填海物料的標準的建築廢料來建這「生態島」以及有關選址。日後的「生態島」將保持一個自然生態,「我哋唔希望有其他嘅商業、工業喺裡邊」。

譚偉文今日在出席一公開活動被傳媒問及有關「生態島」項目。他回應稱,目前正跟進環評、通航和水利等專項研究,爭取今年內完成相關報告呈交中央審批。隨著新城 A區及本澳各項工程不斷建設,建築廢料堆填區壓力愈來愈嚴峻。城市正不斷地發展,「所以解決建築廢料處理嘅問題係城市必須面對嘅⋯⋯我哋都唔識變魔術,總要諗辦法去解決」,當局在考慮將全力推進生態島建設。

他又強調,現時澳門管轄水域有85平方公里,在這範圍內「可以選擇嘅位置亦都唔多」,不少位置涉及航道及機場跑道。「最重要一樣嘢呢:澳門係處於珠江口嘅西邊,我哋畀一條排洪、排沙嘅線制約住,即係我哋唔能夠再向東邊去填。我哋只可以揀喺我哋可以選擇嘅位置去去做,希望大家理解:我哋唔係專登去揀呢度,而係喺好多制約嘅情況之下,呢個係一係相對適合嘅地方。」

網上聯署反對建「生態島」項目 譚偉文:生態島位置有中華白海豚 但非經常出沒

由澳門環保學生聯會、香港海豚保育協會及一群關心海洋的市民發起網上聯署,反對在路灣南部海域的填海工程,擔心危及中華白海豚,建議增大該區成為海洋保護區。

譚偉文表示,當局知道「生態島」選址點有中華白海豚出沒,「但係,大家要諗諗嗰度係唔係中華白海豚經常出沒嘅地方?唔係。」

團體及市民發起網上聯署反對建「生態島」項目。

他又稱,在「生態島」選址對出的八公里外,有一個幾百平方公里中華白海豚保護區,「嗰度係佢哋主要嘅活動嘅地方,我哋亦參考返一啲之前嘅環評嘅資料呢,其實喺澳門裏邊,中華白海豚集中活動嘅地方係喺機場跑道嘅南端,而唔係喺生態島嘅地方。」

擬以建築廢料填海建島 譚偉文:建築廢料經篩選且符合國家填海標準

譚偉文續稱,為了解決建築廢料,當局亦計劃用經篩選過建築廢料來填海,但必須都符合國家填海物料的標準。

他又指,日後將是次填海項目定位為「生態島」,除了保持島的形狀,「我哋唔希望有其他嘅商業、工業喺裡邊,我哋保持其一個自然嘅生態。」

另外,譚偉文又表示,特區政府一直堅持污染者自負原則。在此原則下,當局亦一步一步實施限塑措施,「我哋一定會分階段噉去落實(限塑),堅持緊嘅污染者自負嘅原則。」在下一階段,當局將實施危險廢料的收費制度。目前局方正在進行前期研究工作。

廣告:支持獨立報道