疫苗存量多預約少或過期造成浪費 李展潤:浪費都好過真係需要嘅時候買唔到

即時報道

文:記者西西子

網址:https://aamacau.com/?p=70895

時間:2021年02月28日 22:22

第二批國藥疫苗今(28)抵澳。

第二批共40萬劑國藥新冠滅活疫苗今(28)下午運抵本澳,加上之前到貨的國藥疫苗和mRNA疫苗,澳門現有600,425劑疫苗。據衛生局昨(27)公佈,截至昨晩9時,約有3萬人預約接種新冠病毒疫苗,當中預約滅活疫苗有2.5萬人、mRNA疫苗3,369人、腺病毒疫苗87人。回應居民對接種疫苗反應一般但存貨較多或造成浪費時,衛生局局長李展潤表示,疫情難預估而且全球都在搶購疫苗,「浪費都好過真係需要嘅時候買唔到⋯⋯我哋訂50萬(國藥)疫苗都咁快到咗,國家對澳門真係好支持。」

在國藥第二批疫苗的接收儀式後,李展潤回應傳媒指,目前有60萬劑疫苗足夠讓 30萬名居民各接種 2劑。又指,下月將再有另一批共10萬劑的復星-BioNTech疫苗抵澳。問及當局會否增購疫苗,李展潤則表示視乎情況。


衛生局局長李展潤接受訪問。

目前本澳有50萬劑國藥疫苗,但據昨日官方公佈僅有2萬多人預約接種,而且該疫苗並不建議60歲或以上的人士接種。回應傳媒問及局方會否擔心疫苗過期而致浪費公帑時,李展潤表示,以訂購流感疫苗的經驗,通常只用7成流感疫苗。但亦試過對疫苗需求飆升的情況。「疫苗就係咁樣,當真係有疫症嘅時候呢就唔夠用,當冇疫症嘅時候就冇人或比較少人接種,所以我哋預多好過預少 」。

他又指,目前疫情發展難以估計,而且全球都搶購疫苗,「我哋真係好難估計(疫情),而家澳門真係一個病人都冇,冇疫情嘅時候市民接種疫苗嘅意願應該較少,但係真係突然間有個案出現,可能市民需求又會增加。所以我哋買疫苗或藥都係做一個保險咁樣,買多啲。」「我覺得買多咗浪費都好過真係需要嘅時候買唔到,尤其是呢個疫苗全球都搶緊,我哋真係好好彩。 我哋訂50萬疫苗都咁快到咗,國家對澳門真係好支持。」

據衛生局昨數字,有3千多市民預約mRNA疫苗,該疫苗為年滿16歲人士即可接種,無年齡上限。問及若居民都偏向選擇 mRNA疫苗,會否擔心疫苗不足夠又或造成居民「無得揀」,李展潤則表示,照目前預約的情況來看,未必會出現不足夠的情況。「 應該唔會出現唔夠,同埋復星應承咗我哋下個月再返10萬 。調返轉頭,我哋覺得冇咁早返來(好啲),因為咁早返來可能過咗期用唔到」。

他又指,市民暫時持觀望態度較多,「接種冇其他有疫情嘅地方咁踴躍 」。他再次呼籲市民接種疫苗,對澳門好、 對自己及家人都好。

訂閱每月紙本