批絕育太急趕 草菅狗命  格力犬義工ZOE:望放慢絕育格力犬

即時報道 救救格力犬新聞檔案

文:論盡採訪組

網址:https://aamacau.com/?p=48198

時間:2018年08月6日 22:22

絕育手術於狗會內進行(相片由受訪者提供)

澳門愛護動物協會(ANIMA)日前發出新聞稿,表示「民署和逸園的協議,動物要在60日內,在狗會場地內絕育」、「ANIMA尊重大家達成的協議」,又稱職員ZOE「似乎頑固地不同意ANIMA主席的協議和方向」,並指她「似乎已經離職」。(詳見另稿)

照顧格力犬多時的ZOE則向傳媒現身說出她的版本。她質疑,500多隻格力犬為何需要在60日內全部完成絕育手術,認為現時不少格力犬健康欠佳,絕育並非首要任務,只要在格力犬被領養前完成絕育即可。又認為,現時狗會場地並不適合完成手術的格力犬休養,照顧格力犬的醫護人員亦不足,應放慢絕育格力犬。

另外,民署今日亦已發出新聞稿,表示「並非強制逸園於60日內進行全數絕育」。

絕育太急趕 格力犬欠照顧

照顧格力犬多時的ZOE指出,所謂的「救」格力犬,並非指把格力犬送走就等於是「救」,亦要關注格力犬現在生活的水平是否完善。「主席同我講,如呢兩個月做唔到絕育,呢啲狗兩個月後未必離開到逸園。」她指出,如要在六十日完成五百多隻格力犬的絕育手術,即每日要完成十個手術;過去ANIMA曾有一隻十歲的雄性格力犬,處理絕育連洗牙要四個小時,「現在要八小時完成十隻,根本天方夜譚。」

她又指,短時間內要清潔多個狗欄,地方一定很濕滑,現時的環境亦不適合剛完成絕育手術的格力犬。「佢哋會喺自己個欄疴屎疴尿,床都冇張,即係瞓地下。」「啲狗連床都冇得瞓,瞓喺啲濕咗嘅(地方)污糟水,個傷口……你知母犬要劏肚,傷口會發炎,發炎邊個會處理?冇人答到我。」

她又稱,有獸醫表示,狗隻絕育前有禁食,但沒禁水,「冇禁水嘅情況下,為呢啲狗做絕育,我想問,係咪成個民政總署都喺草菅緊狗命?」直言希望可以幫格力犬出一口氣,「因為佢哋(狗隻)好無辜,佢哋唔識發聲。」

她重申,自己贊成格力犬要做絕育手術,但不認為必須要急趕。「我覺得絕育係必須,但係咪咁急要六十日內做曬?我覺得沒必要。因為每日都有病嘅狗唔舒服要食藥,呢啲先係首要去理。」認為可以先每日為兩隻格力犬進行絕育手術,方便觀察其傷口。「每日十隻,一個星期七十隻,你搵邊個係睇曬嗰七十隻個傷口?每日都去睇有冇流嘢,要唔要抹傷口?」又認為狗伕表現不穩,認為人手不足以應付「一個星期七十隻剛完成手術的格力犬」的照護工作。「可唔可以只要承諾啲狗,日後喺被領養前,一定確保已經絕育。我哋絕對唔畀呢啲被絕育嘅狗被領養,就已經OK?」

望放慢絕育 先關顧病狗

ZOE表示,曾有格力犬不斷流鼻血,最後需要送去狗房,現正逐漸康復,認為照顧病狗比絕育更緊急。(相片由受訪者提供)

ZOE指,現時每隻狗有其獨立狗欄,交配的機會是零,又相信之後格力犬都會被分隔安置,重申希望可以暫緩絕育這批格力犬,又認為應先處理的是犬隻的健康問題,而非絕育。她稱,當初民署接管格力犬時曾指,有十多隻狗有出現健康問題,但照顧格力犬的義工發現其實大部分格力犬都有皮膚問題,「唔係一般搔到好紅,係講緊爛肉。」除此之外還有一部分格力犬有牙齒問題,如發炎、牙石、「中間啲牙嘅窿大到可以伸隻手指入去」等等。

對於民署指,目前完成絕育的十多隻格力犬康復情況良好,ZOE認為,「癒合得好唔好,都係佢講,都入唔到去睇。但我見到嘅嘢並唔係咁。」又表示,絕育手術現時在逸園一房間內進行,而由於逸園沒儀器,儀器就從市政狗房而來,但不清楚為何不在狗房進行絕育。「已經用緊政府資源去安排出面嘅醫生去用。用壞咗邊個畀(負責)?」

對於自己離職,ZOE表示,是因為看到將來如這批格力犬出現問題,自己都是唯一一個可以出來講的人,要幫這些狗平反。

相關報道:【個個洗手】究竟是誰說要60日內絕育500多隻格力犬?

https://goo.gl/m3VkpY

廣告:支持獨立報道