印傭也進修 關注組織:知識是印尼很需要的

2018-05-04 洄游——外籍家傭的遠別重洋

文:論盡採訪組

網址:https://aamacau.com/?p=46418

時間:2018年05月5日 10:10

這是一個星期日早上。Lina早早就去到「俾度莉關注印尼移工組織」會址,準備跟同鄉們一起學普通話。「因為想學,覺得會有用。」有想過甚麼時候回家?「我自己都唔知。因為我細妹啱啱先開始大學,所以我都要幫佢少少。」如果家鄉經濟好,你還會出國工作嗎?「唔會。如果我得,我唔想再喺出便,我一定要返印尼。」Lina斬釘截鐵道。「因為太耐喇。我走咗五年喇,之後都唔想再喺出便做嘢。返屋企返印尼,自己開細舖頭,同爸爸媽媽一齊。我覺得好啲。」

輸出國民 培訓欠奉

根據勞工局的數字,現時來自印尼並從事家傭工作的移工,有3千多人。「俾度莉關注印尼移工組織」(下稱「俾度莉」)負責人楊全德表示,在印尼很難找工作,在國外會較容易,有的印傭知識水平較好,但有部分的證件、證書是偽造的。「因為用正式證件,小學都冇,未畢業,好難出國。」

他指,一些中介公司會到農村「招攬」沒工作的女性。「總之冇嘢做,就帶佢去Surabaya(印尼第二大城市)。好多根本就唔知,Surabaya喺邊都唔知。入咗中介之後唔出得嚟,入去就好似監獄咁,三百個人,一齊住,排隊食飯。一兩個星期可以出嚟,出嚟就去外國了。」

楊全德表示,並非所有中介都會為移工提供良好培訓。「好多一個星期喺度(中介),但最緊要搵到嘢做,搵到僱主,去去去,一個星期就去,咩都未學,就畀錢(中介費)。」他表示,有部分印傭出國前已知道外面的要求,但亦有部分對外面的世界根本毫無認知,電腦也未見過。「因為以前在農村,學校都冇,設備都冇,見都未見過電腦。」「澳門喺邊都唔知。諗住喺中國,『我要去長城!』。但呢啲唔係佢嘅錯,你問老師,老師都唔知。」

僱傭磨擦 根源在哪?

問及一些家傭與僱主間的磨擦,他表示,有僱主很關心家傭,把她們當成家人,但也有印傭曾被虐待,或因要替僱主照顧貓狗等原因,每周休息時間也不足24小時。「有時星期六下午三點,到晚上九點,就叫放假。」「好多老思想嘅人會覺得喺度係做嘢,工具咁,唔太想(你)休息,休息好似冇用了,『我已經請咗你,畀咗錢,你點解坐喺嗰度?』,但唔係好多。」

他表示,即使與僱主相處不來,一些家傭都會選擇啞忍。「頂唔順,換,又要畀錢中介公司,就捱住。」「不然炒魷魚,又唔知喺邊度搵嘢做。細佬仲要讀書,一停工冇得寄(錢),佢哋讀書點?好多這種,已經冇辦法。」最近有越南家傭疑被僱主強姦,楊全德表示,印尼傭工都有類似事件,「但唔敢講,因為覺得已經侮辱咗,自己唔敢講。」

網上不時出現僱主對家傭的投訴,例如對家中小孩老人不好。楊全德認為,這與澳門的托兒配套不足有關。「好多先進國家唔係咁。個社會本身,你有BB,BB放在托兒所,到幾點鐘接回來,托兒所有人專責、專業的,那個更可靠。你請一個工人,個工人識幾多?牌氣又怎樣?(佢)對自己個仔一味都係咁。」亦有人指家傭「手腳唔乾淨」。「社會有很多種人,一個人做壞事,全澳門都會知。唔係冇,有,一個percent都冇,但肯定係全澳門都知。」

不斷進修 舖回國後路

楊全德坦言,在他看來,印尼不斷輸出國民當移工並非國家的出路,認為印尼人需要更多知識才可面對複雜的環境,故每週會舉辦興趣班,如普通話課,讓本地印傭可增值自己。「你需要一定的知識,知識是印尼很需要的。」「學少少都有用,完全唔識唔得。現在有些在印尼也有成績,變了經理助理。因為識中文,識少少都唔同。」

「以前差別很多,以前根本印尼沒希望。仔女讀書又唔夠錢,又不知可在哪找工作,但印尼現在不同,現在印尼有希望,所以我推佢哋:一定要學啲嘢,喺印尼先有用。要安排將來,回印尼後會怎樣。現在賺到錢,三年五年,錢用光了,好多都這樣。買屋買地,整個小舖頭,如果你成功,就留在那。但如果不成功呢?又冇錢,又出嚟?是這個問題,所以一定要學一門知識。」

廣告:支持獨立報道