洗887萬公帑「實像紀錄」輕軌工程 議員批荒謬:有無咁嘅必要?

即時報道

文:論盡採訪組

網址:https://aamacau.com/?p=43980

時間:2017年12月14日 18:18

日前政府《公報》刊登行政長官批示,許可與沙龍(澳門)多媒體有限公司訂立提供「製作『澳門輕軌系統相關工程 ── 實像紀錄 (2018-2020)』」服務的合同,金額達到545萬元。翻查運輸基建辦公室的招標資料,運建辦分別於2013、2015及今年以公開招標的方式,先後3次批出相關「實像紀錄」合同,前2次的判給金額分別為165萬元及175萬元,連同今次判給,總判給金額達到887萬元,而3次公開招標的獲判給實體同為沙龍(澳門)多媒體有限公司。

根據該公司的商業登記顯示,沙龍(澳門)多媒體有限公司為香港的「沙龍多媒體中心有限公司」的分公司,而其中一名股東為廣告商會主席黃義滿。

直選議員高天賜

消息一出,再次令社會對政府有否合理運用公帑提出質疑。直選議員高天賜表示,輕軌建設工程啟動至今已花費大量公帑,「輕軌係大白象工程,早幾年政府有構思要興建輕軌博物館,但係社會迴響好大,故此擱置建議。而家拍條片話要洗幾百萬元,我覺得係幾荒謬。」他指出,雖然現時政府庫房「水浸」,但當局不能這樣使用公帑,能應實事求是,待輕軌真正投入運作後,才去想這方酬的工作,「其實有無咁嘅必要同作用?有啲畀人感覺到有利益輸送成份。」

直選議員區錦新

而直選議員區錦新則指,明白到輕軌營運前需要進行推廣,「但而家係咪適合去做推廣工作?作為一個廣告片嘅性質,洗咁多錢係咪有啲貴?」他亦指,輕軌系統未開始營運就已花費大量公帑,「預咗一定係蝕錢,無乜可能回本。因為輕軌建設本身已經係無底深潭,單係氹仔段已過110億元,收回成本無可能。問題係之後營運嘅時候,營運成本能否攤平?連問運輸工務司司長羅立文,佢都話無可能做得到,只能由一間政府全資公司營運,唔會有私人公司參與。」

區錦新坦言,社會要面對輕軌這隻「大白象」,「投資咗咁多,好難叫佢停落嚟,但未來點樣減少營運費用,盡可能虧蝕少啲都偷笑。今次一筆過又畀幾百萬,開頭一闊三大,大手大腳,未來官員都唔會有乜樽節開支嘅能力。行政長官應有帶頭作用,如何用好每一筆公帑係十分重要。」

訂閱每月紙本