法定假期十選三疑損勞工權益 蘇文欣︰政府修法顧錢不顧人

即時報道

文:論盡採訪組

網址:https://aamacau.com/?p=42753

時間:2017年10月17日 19:19

修改《勞動關係法》的諮詢文本建議,勞資雙方可以透過書面協議將10天強制假日的其中3天,調到其他公眾假日享受,並維持女性有薪產假為56日,僅建議新增最多連續14日無薪合理缺勤,與國際最低標準14週相差甚遠。時事評論員蘇文欣批評,政府修法向資方傾斜,沒有維護打工仔權益,「立法根本就唔係睇住啲人,而係睇住啲錢,政策不斷都係由錢作為出發點,不禁要問返政府的管治哲學,定位純粹從物質利潤出發,還是從人的可持續發展呢?」

蘇文欣表示,所謂的勞資雙方自願協調根本只是語言偽術。「老闆同你自願傾,咪即係等於壓落嚟!僱員幾時都係弱勢,如果政府制訂的勞工法都唔去撐佢,咁就只有成為弱勢中的弱勢囉!」蘇文欣批評,政府的政策完全體現不到「以人為本」的施政理念。社會經濟越是發達,本應就有更多假期,然而,澳門只有十日的強制假期本身就已經很少,而且很多發達地區都是實行強制五天工作週,但澳門還是大部分打工仔仍然是六天工作週。

他說︰「點解西方政府點都要有政策撐勞工?因為政府需要選票支持,但特區政府是不需要向普羅大眾交代,只要同周圍傾掂就得,但永遠都係商界影響力大,資源多,權力精英永遠都係同商界關係重疊,而這些關係又沒有管制監察,所以容易造成政策傾斜。」

至於女性產假「56+14」方案,與國際標準相差甚遠,甚至連與公務員的90日都不能看齊。蘇文欣批評有關方案是不知所謂,「無薪假洗乜你立法規定?即係等於鼓勵博企參加非強制公積金,你唔強制點去鼓勵呢?」他指出,女性公務員享有90日有薪產假,有關制度一直維持,即意味著這是一個好的制度,較長的有薪產假對家庭、子女、母親都好,「咁點解唔可以分享出嚟呢?」他說,在澳門的大部分婦女生育,都是「一個起,兩個止」,「咩咁大件事啫?點解係要將婦女壓下去呢?睇唔到我哋個社會經濟發展就差個幾日?」

他批評政府「立法根本就唔係睇住啲人,而係睇住啲錢,政策不斷都係由錢作為出發點,不禁要問返政府的管治哲學,定位純粹從物質利潤出發,還是從人的可持續發展呢?」

 

相關報道︰

強制假「10揀3」調至公眾假日享受

李靜儀批「倒退」

https://goo.gl/VN2mgu

 

修改勞動關係法

蘇嘉豪︰政府立場傾向資方得益

https://goo.gl/mQGvdb

donation-ad