傳染病大樓安全與距離無關 內地專家:國際標準不用太在意

即時報道

文:論盡採訪組

網址:https://aamacau.com/?p=28923

時間:2016年04月1日 21:21

IMG_0348

【澳門式標準】為證明山頂新傳染病大樓貼近民居無問題,衛生局請來三名內地衛計委專家來澳出席介紹會。中國疾控中心實驗室管理處副處長趙赤鴻在會上稱,傳染病大樓距離與安全無直接關係,反而應關注有沒有其他措施控制病毒傳播,如通過管理、監控、人員培訓、應變措施等。若這些措施做得好,距離民居多少「沒有太大意義」。他又說,世界各地標準都是按不同國家的情況來訂定,不用太在意。

在論壇的討論環節,立法議員區錦新發言時表示,2003年政府提出興建傳染病大樓時只有一間公立醫院,但現時離島醫院經已興建,且與傳染病大樓一樣在2019年落成,「如果專家有得揀,你會揀近民居定遠民居嘅地方起?」他又指,公共工程經常超時、超支及質量差,「我完全相信現有科技可以確保附近居民嘅健康,但係質量差呢?就難保。我知道在座專家都係醫護人員,唔係建築技術人員,係咪能夠控制好建築質量?」

「多謝區議員嘅意見!但係你嘅概念錯咗,我要糾正你嘅講法。」社文司長譚俊榮回應指,世界各地都把傳染病院興建在綜合醫院旁,山頂醫院內的隔離病房設備殘舊,有必要擴建以完善設備,選址是正確的。他重申,傳染病大樓及離島醫院的設計不同,離島醫院亦會設有隔離病區,「山頂醫院本身就係度,好適合係呢度起傳染病大樓,離島醫院有佢嘅功能,兩者互相配合,希望你明白。」

談及工程質量問題,譚俊榮指,不能將以往公共工程「超時超支質量差」的問題傳染病大樓工程相比,「我哋要往前看嘛,我哋都未起,點解你覺得有問題呢?咁樣對我哋嘅同事士氣有好大打擊,唔可以因為以前有工程延誤就唔去做,就唔起傳染病大樓。唔啱㗎,唔對㗎!咁嘅話任何嘅建設都唔可以發展。」

立法會議員列席論壇

立法會議員列席論壇

醫護界間選議員陳亦立亦加入戰團,指區錦新提出的概念貌似正確,「你唔清楚核心問題就話而家山頂未有設施、無能力完全保障二千幾個醫護人員嘅安全。你硬係唔准佢起,我愈聽愈驚!」又謂現在山頂醫院有如「小米加步槍」般應對傳染病,「咁多人係山頂做嘢,你完全好似無感覺咁?」他又激動地說:「作為一個醫護人員,我真的不理解為什麼興建傳染病大樓來保護醫護人員,大家會反對呢?設施設備不足,保護不足,政府才會加強傳染病防治的設施。如果在設施設備不足的情況下,居民還不准興建的話,我覺得說不過去。」

區錦新則回應指:「而家無人反對興建傳染病大樓,而係選址上有爭論,並唔存在社會唔想保護醫護人員嘅概念。我無唔俾佢起,我唔會係度同陳議員拗,留返係立法會先拗。」又指醫護人員是市民健康安全的第一道防線,絕對要保護他們,促請政府在傳染病大樓興建前,確保醫護人員的健康。

廣告:支持獨立報道