蘇嘉豪憂大數據變「賣數據」 雷民強:想犯罪嘅青年才緊張個資收集

即時報道

文:論盡採訪組

網址:https://aamacau.com/?p=41194

時間:2017年08月6日 17:17

來源:新聞局

特區政府早前與內地企業阿里巴巴《構建智慧城市戰略合作框架協議》,阿里巴巴將於本澳設置雲計算中心及大數據平台建設。在《澳門論壇》上,新澳門學社副理事長蘇嘉豪發言時表示,對於政府與阿里巴巴所簽訂的框架協議,社會對當中許多細節仍不清楚,「閉門簽完之後先同記者講話米已成炊,事實上呢啲協議牽涉到好多所謂大數據,都係同居民嘅個人資料有關,但居民唔知協議簽啲乜,點樣保障我哋嘅數據。我哋憂慮,所謂大數據最終會變成賣數據,俾得太多數據出嚟,行蹤等各方面都保障唔到,變相更加危險,所以政府係保護個資上更應把好關。」

而台上嘉賓、街總社會事務委員會副主任雷民強回應時則反批,部分青年人在個人資料保護的概念上過於著緊,「例如想犯罪嘅青年,佢哋對個人資料收集係好緊張嘅,而對於知識淺薄嘅青年嚟講,係智慧城市上面,收集咗數據之後會如何應用呢?」他促請政府要多加宣傳,因智慧城市的概念對市民智慧出行、智慧生活均有很大幫助。

個人資料保護辦公室法律組職務主管何慶林則指,《個人資料保護法》並非禁止所有個資收集,只是要求在合法的情況下收集。針對大數據應用,政府或機構可以先將個人資料匿名化之後再作處理,而將資料轉交等做法亦需要依照法律規定。

訂閱每月紙本