促保留路環特色 飛文基:沒回憶 何來歸屬感

即時報道 荔枝碗舊船廠發展及保育

文:論盡採訪組

網址:https://aamacau.com/?p=38353

時間:2017年03月20日 0:00

船廠被夷為平地

對於政府未有規劃便強拆荔枝碗船廠,澳門土生協會理事長飛文基認為,政府隱瞞其計劃詳情已漸成慣例,此舉令公眾難以參與討論,又指荔枝碗有其價值,適合發展成文化村,保留舊建築亦有助市民建立歸屬感,「為咗發展有啲野要犧牲,但犧牲用嚟擺啲咩落去﹖你擺啲嘢對我地根本完全冇價值。」

飛文基表示,政府直至現時仍未公佈荔枝碗船廠清拆後將有何規劃,令公眾難以參與討論。「計劃一定有,但你唔知佢做咩。市民覺得已經係慣例,政府唔會話你聽做咩。」「你話危樓又好,咩都好,剷平左你到時會點先得格。其實你要做啲咩﹖」

他認為,澳門的起點是漁港,跟海洋關係密切,荔枝碗的船廠因而有其重要意義及價值,適合變成一個文化村。「又起公屋,我覺得比較浪費。有個地方可以保留路環特色,或反映澳門較傳統既特色,咁會好靚。一個文化村,你話幾靚,我覺得好多人都會去。」「澳門成日話做休閒區,都要有野俾人睇。」

對於早前葡語社群亦發起保育荔枝碗聯署行動,去年藝術節以「老澳門」作為土生土語話劇題材的飛文基指,葡語社群其實一直很積極,但礙於語言,其他市民未必知道他們的討論。他表示,近年澳門不少老店結業、有價值的建築被拆毀,葡語社群亦同樣感到非常可惜。「例如龍記執笠,我地覺得好可惜,一講到龍記可以講好多野。好多野都係咁,逐漸唔會存在。」

「講到澳門城市身份,我哋見到每日有好多野,侵犯咗澳門嘅特色。有時好難講,為咗發展有啲野要犧牲,但犧牲用嚟擺啲咩落去﹖你擺啲嘢對我地根本完全冇價值。」

他認為,現時澳門缺少文化政策,令澳門的文化未能得到好好保護及推廣。「如果你有一個文化政策,你企得硬,好多野可以保護到。」又認為現時澳門的變動太快,難以形成回憶,亦令人難以對澳門產生歸屬感,「唔係話無端端有歸屬感,你要面對住一個地方,令你有回憶先可以有歸屬感。」

聯署連結:停止清拆荔枝碗船廠

https://www.ipetitions.com/petition/stop-the-demolition-of/?utm_medium=social&utm_source=facebook&utm_campaign=button

廣告:支持獨立報道

澳門土生協會理事長飛文基