拆荔枝碗船廠為公共安全? 黃東:若政府有證據應公諸於世

即時報道 荔枝碗舊船廠發展及保育

文:論盡採訪組

網址:https://aamacau.com/?p=38120

時間:2017年03月7日 19:19

政府決定清拆路環荔枝碗11座船廠,社會批評聲浪不斷。當局一直強調船廠是危樓,而行政長官崔世安亦先後兩次強調荔枝碗規劃首重公共安全,但當局卻一直未有公開驗樓報告來說明船廠「非拆不可」。時事評論員黃東認為,政府一直無法交出有公信力的驗樓報告,並利用語言偽術來誤導市民,令市民誤信船廠現狀對公共安全構成威脅。他認為,當局應立即煞停清拆行動,並公佈驗樓報告及荔枝碗原來規劃的情況,「如果佢有有力嘅證據,應該公諸於世,但到而家都係度迴避,攞唔出資料,資訊愈少,愈係隱藏著重大危機。」

黃東質疑,2009年政府收回荔枝碗合興船廠至今已有7至8年,而整個荔枝碗村從2006年造船業式微至今亦有十多年,「究竟政府係度做過乜嘢?無!連村民都話見唔到有政府人員嚟調查研究,咁又點可能交得出呢份驗樓報告?」他亦指,普羅大眾對荔枝碗船廠不熟悉,而政府亦一直未能交出強而有力的驗樓報告,只能利用語言偽術來誤導市民,令公眾覺得荔枝碗船廠十分危險。

「官民心態嘅差別有幾大,佢覺得所有嘢都唔重要,全部都可以拆哂,一句無地就可以解釋到一切,一句發展呢啲嘢就全部阻地方。」他認為,政府與民間均要反思官民心態之間的差別,「當佢覺得所有嘢都唔重要嘅時候,我哋可能覺得一磚一瓦都係寶。兩者都應該要反思,唔係政府話為你好,為你嘅安全,就一定啱。大家一定唔可以忽視呢個誤導性,唔可以令主導權、話語權掌握係佢哋手上,要將荔枝碗嘅事宣傳俾更多人知道。」

政府態度有古怪 黃:荔枝碗失守威脅路環命運

坊間一直憂慮,一旦荔枝碗被夷為平地,就可能會成為地產商的囊中物。黃東認為,按照過往經驗分析,政府對於荔枝碗船廠的態度「一定有古怪」,認為市民理應警惕,「按而家嘅發展趨勢,好大機會政府會拆咗佢變成爛地先,然後丟淡件事。之後就可以去做一啲關於商業行為嘅事,最終呢一片華南最後嘅寶地淹沒咗。市民當然會覺得心痛,但政府唔會覺得可惜。」

黃東亦認為,荔枝碗船廠事件對路環以至本澳城市規劃亦帶來嚴重影響。整個荔枝碗片區涉及數萬平方米的土地,亦是有人居住活動的社區,更是路環的有機組成部分。他憂慮在未有總體城規的情況下,茂然清拆如此廣大面積的船廠區域,除了會影響荔枝碗村外,亦會對路環這個唯一的市肺,以至對全澳市民帶來威脅,「影響咗荔枝碗,一級級影響落嚟,實際嘅破壞將會去到更嚴重嘅地步。」

東:崔世安應負最大責任 應連同兩司四局公開回應事件

行政長官崔世安先後兩次回應荔枝碗船廠時均提到「自己並非建築專業,無法將荔枝碗船廠界定為危樓。」黃東認為,連坊間的建築專業人士均指出荔枝碗船廠結構可以修復、不應全盤清拆時,「點解都唔去聽?點解咁強硬?邊個會信背後無問題、無鬼?」他認為,崔世安應為事件負上最大責任,因特首完全有能力去制止事件惡化下去,「你仲想拖到幾時?」

他亦認為,特首連帶社會文化、運輸工務兩名司長,以及有份參與規劃的海事、工務、文化、旅遊四名局長均應,主動公開交代涉及荔枝碗船廠及規劃的所有資料,以回應社會質疑,「如果真係咁危險,分分鐘會死人,危及公共安全,咁咪更加要儘快回應質疑,呢個責任所有官員都無法迴避。」

廣告:支持獨立報道